Ο Λουκιανός Κηλαηδόνης γεννημένος στην Κυψέλη σπούδασε Αρχιτεκτονική, χωρίς να εξασκήσει το επάγγελμα του αρχιτέκτονα.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 γράφει τη μουσική για τη θεατρική παράσταση του έργου της Κωστούλας Μητροπούλου "Η Πόλη μας", με την Βίκυ Μοσχολιού και τον Μανώλη Μητσιά να ερμηνεύουν τα τραγούδια του ομότιτλου δίσκου. Στη συνέχεια συνεργάζεται με τον Νίκο Γκάτσο και κυκλοφορεί ο δίσκος "Κόκκινη Κλωστή" με ερμηνευτές τη Δήμητρα Γαλάνη και τον Μανώλη Μητσιά.

Το 1973 κυκλοφόρησαν  τα "Μικρoαστικά" σε στίχους Γιάννη Νεγρεπόντη, όπου για πρώτη φορά ο Λουκιανός Κηλαηδόνης ερμήνευσε δικές του συνθέσεις. Πρόκειται για ένα άλμπουμ ορόσημο για την ελληνική μουσική, καθώς τα "Μικροαστικά" πριν εκδοθούν σε δίσκο κυκλοφορούσαν παράνομα στη διάρκεια της δικτατορίας και έγιναν σημείο αναφοράς για μια ολόκληρη γενιά.

Από το 1978 και μέχρι το 1991 κυκλοφόρησαν πέντε προσωπικοί του δίσκοι : "Είμαι ένας φτωχός και μόνος καουμπόϋ", "Ψυχραιμία Παιδιά", "Χαμηλή πτήση", "Τραγούδια για κακά παιδιά", "Γιατί θα γίνω μαραγκός" και ένας δίσκος με τραγούδια της δεκαετίας του ’50 με τίτλο "Fifties και ξερό ψωμί".

Το 1993 κυκλοφόρησε το διπλό του άλμπουμ με τίτλο : "Αχ! Πατρίδα μου γλυκειά" που αποτελούσε μια καταγραφή της μουσικής πορείας της Ελλάδας τα τελευταία 50 χρόνια. Στην δουλειά αυτή παρουσιάστηκαν δισκογραφικά για πρώτη φορά κατηγορίες τραγουδιών που ανήκουν στο χώρο της προφορικής παράδοσης. Όπως σχολικά, τραγούδια της γειτονιάς, του δρόμου, της κατασκήνωσης, του κατηχητικού, προσκοπικά και ακόμη επτανησιακά, καντάδες, ελαφρά και ρεμπέτικα.

Όρισε το στίγμα του «Ελεύθερου Θεάτρου» αφού για δέκα χρόνια ήταν ο συνθέτης της Ελεύθερης Σκηνής καθώς και ο βασικός συνθέτης των παραστάσεων του "Θεσσαλικού Θεάτρου" της πρώτης περιόδου.

Συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο, με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, με το Λαϊκό Θέατρο του Λ. Τριβιζά, καθώς και με την παιδική σκηνή της Ξένιας Καλογεροπούλου.

Έγραψε μουσική για τις ταινίες : "Οι κυνηγοί" και "Ο θίασος" του Θόδωρου Αγγελόπουλου, "Ελευθέριος Βενιζέλος" του Παντελή Βούλγαρη και "Οι Αθηναίοι" του Βασίλη Αλεξάκη, καθώς και μουσική για πολλές τηλεοπτικές εκπομπές.

 Ένα πάρτυ που άφησε εποχή  

Το περίφημο "Πάρτι στη Βουλιαγμένη",  έγινε το 1983 και συγκέντρωσε περίπου 70.000 θεατές. Το "Πάρτι στη Βουλιαγμένη" θεωρήθηκε το ελληνικό "Woodstock" και ο Λουκιανός Κηλαηδόνης με αυτήν την εκδήλωση ήταν ο πρώτος καλλιτέχνης που έβγαλε τις συναυλίες από τα γήπεδα και τα θέατρα σε φυσικούς χώρους.

Στην πορεία, εμπλούτισε τις συναυλίες του με πολλά θεατρικά και εικαστικά στοιχεία κάνοντάς τες περισσότερο μουσικές θεατρικές παραστάσεις, με αποκορύφωμα την παράσταση του "Αχ! Πατρίδα μου γλυκειά" στο Θέατρο Λυκαβηττού το καλοκαίρι του 1993, που ονομάστηκε το πρώτο ελληνικό λαϊκό μιούζικαλ και στη συνέχεια παρουσιάστηκε στην Κύπρο, τη Ρόδο και την Νέα Υόρκη με πολύ μεγάλη επιτυχία.

Επόμενες δισκογραφικές του δουλειές τα: "Νέα Κυψέλη – Νέα Ορλεάνη" που προήλθε από την συνεργασία του με το περίφημο συγκρότημα της Νέας Ορλεάνης Preservation Hall Jazz Band και "Τα φανταρίστικα", πάνω σε στίχους ανώνυμων φαντάρων.

Έφυγε από τη ζωή σήμερα 7 Φεβρουαρίου 2017 σε ηλικία 73 ετών.

Σήμερα στον Μελωδία θυμόμαστε πολλά από τα πολύ σημαντικά του τραγούδια.